ONZE SERVICES
Samen brengen we je merk tot leven! Je kunt ons inzetten voor merk & strategie, identiteit, formule-ontwikkeling, retaildesign en alles op het gebied van retailcommunicatie. 

Merk & strategie

Het merk vormt het hart van iedere retailer. En het is de kern van wat we doen bij SVT. We houden niet van statische merkdocumenten met mooie woorden, maar van merken die wérken: waarvan je de merkwaarden terughoort in de ervaring van de klant. Samen creëren we de stip op de horizon en vertalen we het merk naar de ruimte, het product en de ervaring. 

 

Een succesvol merk heeft een krachtige identiteit, een heldere positionering en een sterke merkstrategie. De merkstrategie geeft richting en sturing aan de organisatie: het is de ‘reason why’. Wat is de intrinsieke motivatie, wat is de doelgroep en welke rol wil je spelen in de samenleving? Wat is de unieke positie in de concurrerende markt?

 

We kruipen in de huid van de organisatie, maar zijn tevens de criticus. We vragen door bij de containerbegrippen en kijken naar de betekenis voor organisatie, formule en klant. De consument moet het merk beleven, de organisatie moet het merk doorléven.

 

Visuele identiteit

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Zeker nu we gewend zijn geraakt aan een ongekende hoeveelheid informatie en visuele impulsen.

 

We zijn ervan overtuigd dat een sterke visuele identiteit belangrijker is dan ooit tevoren. Het weerspiegelt waar je bedrijf voor staat en in gelooft. Het samenspel van de naam, het logo, de typografie, tone of voice, kleur en vormentaal tonen de kern van je bedrijf en toont de visie van het merk aan de buitenwereld.


Een krachtige visuele identiteit herken je uit duizenden en is een belangrijke branding tool. Het liefst doen de herkenbare elementen ook los van elkaar hun werk; zoals de swoosh van Nike of de welbekende M van Mc Donalds; beiden herken je zonder het woordbeeld. We zien het als onze taak om deze visuele identiteit ook naar de ruimte te vertalen. 

 
Concept & formule

Een klant ervaart een winkel of zijn omgeving als een holistisch geheel. Bij de ontwikkeling van het concept en formule komt dan ook alles samen. Het is een creatief businessplan, ‘The Big Idea’.

 

We onderzoeken de ‘customer journey’ en ontdekken waar kansen liggen. Met behulp van Platform Development Model® brainstormen we over de consequenties voor alle retail elementen. Wat willen we, wat is haalbaar en wat moet er dan gebeuren? We vertalen het concept naar een krachtig document in woord en beeld.

Om relevant te blijven is het belangrijk om aansluiting te blijven vinden bij de mindset van de consument. Dat kan door een multi-format strategie, maar elk geval door een omni-channel ervaring te bieden. Met onze omni-channel benadering zorgen we dat alle consumer touchpoints elkaar versterken. We brengen online naar de winkelvloer en zoeken de grenzen op van techniek en innovatie.

 
Retail design

Breng je merk tot leven! Bij het retail design wordt alles bedacht en ontworpen wat je ziet of ervaart als je een winkel binnenloopt. We ontwikkelen een beleving die de retailformule versterkt.

 

Retail design geeft vorm aan inrichting, het meubilair, de communicatie, routing, afdelingsopbouw, verlichting, visual merchandising, exterieur en ga zo maar door. Het draait daarbij niet om een mooi sausje met eigentijdse kleuren en materialen, maar om een goede vertaling van het merk en de ambities, wat resulteert in een unieke dynamiek. Retail design is de ‘ruimtelijke identiteit’ van het retailmerk.

 

 

Instore communicatie

Instore communicatie laat de winkel spreken. Het vertelt jouw verhaal als retailer, het voegt waarde toe aan producten en helpt de klant met kiezen of zijn weg te vinden. 

 

SVT geeft richting aan alle communicatie die een klant ervaart. En dat laatste is precies waar het ons om draait. We benaderen elk communicatievraagstuk vanuit de klant. Hoe kunnen we de klant helpen, informeren en verleiden? Daarvoor moet je weten hoe de klant denkt. Wat heeft hij nu nodig of waar heeft hij behoefte aan?

 

We kijken daarom niet alleen naar de instore communicatie, maar betrekken hierbij alle consumer touchpoints, van online tot massamediale communicatie. Zo krijgen we één consistente beleving in de folder, app, webshop en de winkel.

WORKSHOPS & SESSIES

Een krachtige tool voor het opmaken van de status quo of als onderligger voor het businessplan.

Platform Development

Workshop

Ontdek waar pijnpunten, behoeften en kansen liggen door het doorlopen van de klantreis.

Customer Journey

mapping

Beleef de nieuwste trends in jouw vakgebied door deze op maat gemaakte retailsafari.

Retailsafari

op maat

Ontdek kansen en verbeterpunten.

We checken alle elementen van een retailformule.

Store Check

We presenteren kort- en langlopende trends in retail, binnen en buiten de branche.

Trendseminar