En het is de kern van wat we doen bij SVT. We houden niet van statische merkdocumenten met mooie woorden, maar van merken die wérken: waarvan je de merkwaarden terughoort in de ervaring van de klant. Samen stellen we een doel, bepalen we de strategie en vertalen we het merk naar de ruimte, het product en de ervaring.
Een sterke merkstrategie
Een succesvol merk heeft een krachtige identiteit, een heldere positionering en een sterke merkstrategie. De merkstrategie geeft richting en sturing aan de organisatie: het is de ‘reason why’. Wat is de intrinsieke motivatie, wat is de doelgroep en welke rol wil je spelen in de samenleving? Wat is de unieke positie in de concurrerende markt? Aan de hand van verschillende workshops ontwikkelen we unieke merk- en retailstrategieën die de verbinding maken tussen krachtige merken en de eisen en wensen van de klant van vandaag. Het Platform Development Model® is een krachtige tool tijdens deze sessies. Het geeft inzage in de verschillende krachten die in retail werken en de onderliggende holistische samenhang.
Strategisch retailadvies
We kruipen in de huid van de organisatie, maar zijn tevens de criticus. We vragen door bij de containerbegrippen en kijken naar de betekenis voor organisatie, formule en klant. De consument moet het merk beleven, de organisatie moet het merk doorléven.
Soms staat het merk reeds als een huis. Soms moet het worden bijgeschaafd, of soms nog helemaal bedacht worden. We stappen in waar gewenst. Je kunt bij ons terecht voor enkele workshops, een volledig branding-traject of eenmalig strategisch retailadvies. Neem een kijkje bij de cases van The Glass Story en Intratuin, dit zijn retailers waar we vanaf het merktraject tot realisatie betrokken waren.
Geef het door
Een aangescherpte merkstrategie, een ijzersterk verhaal. Hoe breng je dit de organisatie in, of over op de – soms tienduizenden – medewerkers? Aan het eind van een merktraject leggen we de kern van het merk vast in een brandquide of brandmovie. Pakkend, charmant, avontuurlijk of meeslepend, maar altijd kort en bondig; we zorgen ervoor dat het verhaal doorverteld kan worden. Een heldere positionering biedt uitgangspunten aan communicatie, stijl, dienstverlening, kortom; alle consumer touchpoints van het merk. Een volgende stap is vaak de ontwikkeling van de visuele identiteit of het concept: ‘the big idea’. Wat is jouw unieke verhaal? Laat het ons weten!