Instore communicatie

Instore communicatie laat de winkel spreken.

Het vertelt jouw verhaal als retailer, het voegt waarde toe aan producten en helpt de klant met kiezen of zijn weg te vinden. 

Communiceer met de klant!

SVT geeft richting aan alle communicatie die een klant ervaart. En dat laatste is precies waar het ons om draait. We benaderen elk communicatievraagstuk vanuit de klant. Hoe kunnen we de klant helpen, informeren en verleiden? Daarvoor moet je weten hoe de klant denkt. Wat heeft hij nu nodig of waar heeft hij behoefte aan? We kijken daarom niet alleen naar de instore communicatie, maar betrekken hierbij alle consumer touchpoints, van online tot massamediale communicatie. Zo krijgen we één consistente beleving in de folder, app, webshop en de winkel.

Retail signing: navigeren, informeren, inspireren en activeren

Instore communicatie is een verlengstuk van de visuele identiteit, maar met een ander doel en een andere context: namelijk die van de winkel, de ruimte. Ruimtelijk inzicht is van belang. Wat communiceer je waar, en hoe? Wat is de hiërarchie tussen alle retail signing en communicatie? We hanteren hierbij vier communicatieniveaus: navigatie, inspiratie, informatie en activatie. Deze verschillende communicatielagen zorgen ervoor de de klant tijdens de gehele customer journey zijn weg vindt, geïnspireerd raakt en uiteindelijk geactiveerd wordt. 

Verpakkingsontwerp

Een eigen merk/private label en de verpakkingen vormen sterke branding tools, die het onderscheidend en onvergelijkbaar vermogen in de markt vergroten. Het zorgt er niet alleen voor dat je top of mind blijft, maar kan ook onderdeel zijn van het businessmodel om loyaliteit te kweken of de consument terug te laten komen in de winkel. SVT ontwerpt verpakkingen vanuit een unieke benadering: die van de retail context. We kijken niet enkel naar de verpakking, maar ook naar de concurrerende merken en de omgeving waarin deze in staat. In het schap, op de keukentafel of in het keukenkastje; ook de wisselende context heeft impact op de merkherkenning. Het kan zelfs een onderdeel zijn van de instore communicatie: zo heeft een private label met sterke kleurherkenning een navigerende werking, of is een private label met unieke tone-of-voice een verlengstuk van je merk.

'We geven richting aan alle communicatie die een klant ziet en ervaart.'

CONTACT

Wil je meer weten?

Vraag het ons!