Visuele identiteit

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden

Zeker nu we gewend zijn geraakt aan een ongekende hoeveelheid informatie en visuele impulsen. We zijn ervan overtuigd dat een sterke visuele identiteit belangrijker is dan ooit tevoren. Het weerspiegelt waar je bedrijf voor staat en in gelooft. Het samenspel van de naam, het logo, de typografie, tone of voice, kleur en vormentaal tonen de kern van je bedrijf en toont de visie van het merk aan de buitenwereld.

 

Van logo ontwerp naar ruimtelijke identiteit

Een krachtige visuele identiteit herken je uit duizenden en is een belangrijke branding tool. Het liefst doen de herkenbare elementen ook los van elkaar hun werk; zoals de swoosh van Nike of de welbekende M van Mc Donalds; beiden herken je zonder het woordbeeld. We zien het als onze taak om deze visuele identiteit ook naar de ruimte te vertalen. Welke materialen, geuren of geluiden horen bij het merk? Kortom, wat is de ruimtelijke identiteit? We ontwikkelen herkenbare winkels die ook zonder het logo te moeten herhalen, vertellen wie ze zijn. 

Klaar voor verandering: evolutie of revolutie?

SVT bouwt aan unieke en herkenbare identiteiten. Of je nou gaat voor evolutie of revolutie. Soms is een grote stap nodig; een volledige refresh of een nieuw te ontwikkelen identiteit. Maar soms is het beter om voort te bouwen op wat er al is; dan slaan we het pad in van evolutie. We brengen de bestaande huisstijl-elementen in kaart en kijken we wat we kunnen weglaten, toevoegen of veranderen om de visuele identiteit eigentijds en toekomstbestendig te maken. 

'We creëren winkels die ook zonder

logo vertellen wie ze zijn.'

CONTACT

Wil je meer weten?

Vraag het ons!