• Maaike van Rooden

Eerste 'levende tuin' geopend!

Met ‘Leven in de Tuin’ wil Intratuin mensen laten zien hoe belangrijk leven in de tuin is. Intratuin wil laten zien welke rol de bodem, waterhuishouding, planten en dieren daarin spelen. Deze nieuwe afdeling is bedoeld als inspiratie en om volwassenen en kinderen te laten ontdekken wat er op dat gebied allemaal mogelijk is en hoe ze van de tuin weer echt een natuurlijke plek kunnen maken.




“Leven in de Tuin” kwam tot stand met in samenwerking met landelijke organisatie zoals de Vlinderstichting, de Nederlandse Bijenhouders Vereniging en de Vogelbescherming Nederland.


SVT Branding & Design Group ontwikkelde het interieurconcept en de totale visuele identiteit. De afdeling is opgebouwd rond een vaste kern; een huisje, gem


aakt van natuurlijke materialen, als opvallend middelpunt van de afdeling. Je kunt er door heen lopen en er staat een echte boom(hut), begroeid met planten en met interessante weetjes en doorkijkjes. Beleving, inspiratie en informatie op een hele aantrekkelijke manier bij elkaar gebracht. Daaromheen worden per productgroep oplossingen en ideeën gepresenteerd en dit altijd in combinatie met ‘groen’; planten waarmee je vogels of vlinders naar je tuin kunt lokken.



Na de pilot-periode in Heerhugowaard zal het concept verder uitgerold worden naar de andere Intratuinwinkels.