
SVT branding + Design group
Ahold & Delhaize: 1 jaar fusie
Bijgewerkt op: 1 mei 2018

Door de fusie van Ahold en Delhaize één jaar geleden, is er een flink concern ontstaan. Maar is het groot genoeg of zou het nog verder moeten groeien om echt een wereldspeler te worden? BNR vroeg het Michel van Tongeren. Volgens Michel is Ahold-Delhaize al een wereldspeler, maar is groei onvermijdelijk. Maar de organische groei lijkt tot nu toe goed te werken. Michel: ‘Ze zetten nu wel in op online, maar zouden beter kunnen innoveren op het gebied van de fysieke supermarkt zelf. De ontwikkelingen om online meer gemak toe te voegen zijn er, maar in de winkel zelf is het vrij traditioneel. Dat moet makkelijker kunnen.' Op de vraag of het goed zal blijven, de fusie tussen een Nederlands en een Belgisch bedrijf, antwoordt Michel: ‘Hoewel we grotendeels dezelfde taal spreken, gaat het om twee verschillende culturen. Dat heeft voordelen, maar het is soms ook spannend. Maar het lijkt nu erg goed te gaan, ook op organisatieniveau.’