CONTEXT

Het Platform Development model

Het Platform Development Model is ontwikkeld door SVT Branding and Design Group, als effectief gereedschap in merk- en formule ontwikkeling. Het geeft inzage in de verschillende krachten die in retail werken, en de holistische samenhang hierin. 

Het Platform Development Model wordt vaak gebruikt tijdens strategie-sessies, wanneer de stip op de horizon moet worden bepaald, alsmede voor een tussentijdse formule-check of het definiëren van de status quo.

Ontrafel de complexiteit van een retailformule

Het Platform Development® houdt in dat de verschillende lagen, of schillen, in het model nauw met elkaar verweven zijn en continu invloed op elkaar hebben.

 

Elk merk bestaat uit een rationele kant – de bedrijfswaarden – en een emotionele kant, het DNA van de onderneming. Het Platform Development model® maakt dit inzichtelijk, als een soort wagenwiel met het merk als naaf. De buitenste lagen van het model representeren de externe krachten, of context; denk bijvoorbeeld aan de veranderende wereld, en aan consumenten en hun gedrag, dat per situatie anders kan zijn. De binnenkant is de interne kracht: het merk en de formule. Beide onderdelen komen bij elkaar via de customer journey: het contact, de relatie, tussen de consument en de retailer in al zijn vormen en op alle plekken: fysiek of virtueel, vanaf het eerste contact tot aankoop, tot aan het contact dat na aankoop plaats kan vinden.

Met het model kunnen alle retail elementen die samen de formule vormen, worden ontwikkeld, doorontwikkeld en in de gaten worden gehouden, terwijl geanticipeerd wordt op veranderingen van buitenaf. Door de holistische aard kan het model van binnen naar buiten worden gebruikt, maar ook van buiten naar binnen. Soms start de verandering bij de veranderende wereld, soms vanuit de retailer; soms veranderen de behoeften en wensen van de consument de wereld waarin we leven, soms verandert de wereld de consument.

Workshop

SVT biedt workshops, waarbij het Platform Development Model over uw organisatie wordt heengelegd. In een halve dag krijgt u inzage in ontbrekingen, onbenut potentieel en kansen binnen de formule of organisatie.