Online players

Clicks to bricks,

de 'slimme winkels'

SVT Branding + Design Group ontwikkelt al bijna 30 jaar winkels voor start-ups en gevestigde retailers. De laatste jaren zien we echter een forse groei uit een heel ander veld; die van de online retailers. Steeds meer online retailers openen fysieke winkels (ook wel clicks to bricks genoemd).

 

Neem Coolblue, Badkamerwinkel.nl of Ace & Tate; bij allen was er behoefte naar een fysieke plek om de producten te ervaren, te kopen, was er vraag naar echt contact of service. Daarnaast zien we ook de groei van webrooming: online oriënteren, in de winkel kopen. De winkels zijn nieuwe ontmoetingsplaatsen, fysieke communities, een verlengstuk van het merk.

Fysieke winkel: nieuwe vragen

Het opzetten van een fysieke retailorganisatie kan lastig zijn voor bedrijven waarvan de oorsprong ligt in e-commerce. Waar online alles meetbaar is, ligt dat in fysieke retail anders en vraagt het opzetten van een retailformule om andere disciplines. Er ontstaan nieuwe vragen en er is een ander concurrentieveld. Hoe ga je om met 60.000 artikelen op 600m2? De keuzes over assortiment en service zijn zeer belangrijk, ze maken de winkel tot een succes of teleurstelling, of geven juist een boost aan online verkoop. We helpen je graag. Van ‘the big idea’, het retailconcept, assortiment, layout, interieur en serviceconcept tot verpakkingsontwerp of advies over de houding van het personeel. Het Platform Development Model© is een krachtige tool hierbij. Het geeft inzage in de verschillende krachten die in retail werken en de onderliggende holistische samenhang.

Van e-commerce naar een fysiek merk 

De meeste succesvolle brands in e-commerce staan reeds als een huis. Maar hoe ga je het merk fysiek gestalte geven, met andere woorden, wat is de ruimtelijke identiteit? En hoe zorg je ervoor dat de offline experience hetzelfde is als online? Na de ontwikkeling van het concept, het vlekkenplan en de layout wordt er in het retail design een vertaling gemaakt van merk naar ruimte. We hebben een omni-channel benadering en zorgen ervoor dat de online en fysieke ervaring elkaar aanvullen en ondersteunen.

 

Bekijk hier de case van Badkamerwinkel.nl, een perfect voorbeeld van clicks to bricks. De winkel en opvallende visuele identiteit zorgen niet alleen voor een sterke fysieke retailformule, maar ook groei in de online verkopen.

 

Benieuwd wat een fysieke retaillocatie zou doen voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op. Of plan een Customer Journey workshop, om te zien waar behoeften en kansen liggen.

'Hoe ga je om met 60.000 artikelen op 600 m2?'

WORKSHOPS & SESSIES

Een krachtige tool voor het opmaken van de status quo of als onderligger voor het businessplan.

Platform Development

Workshop

Ontdek waar pijnpunten, behoeften en kansen liggen door het doorlopen van de klantreis.

Customer Journey

mapping

Beleef de nieuwste trends in jouw vakgebied door deze op maat gemaakte retailsafari.

Retailsafari

op maat

CONTACT

Wil je meer weten?

Vraag het ons!