Non food retail

Van opticien tot tuincentrum

Wat hebben een pop-up store van 20 m2 en een tuincentrum van 10.000 m2 met elkaar gemeen? Allebei spelen ze zo goed mogelijk in op de mindset van hun klant. Grote kans dat de shopper in de pop-up store in een drukke winkelstraat een andere behoefte heeft dan de shopper voor wie het tuincentrum een dagje uit is. Zodra je weet waar de behoeften liggen, kun je je als merk of formule relevant maken. We besteden dan ook veel aandacht aan het bestuderen van de klanten van onze klant.

Retailformules voor
tuincentra & DIY

Groen in huis is hip, hot and happening. Zelf tuinieren, aandacht voor de natuur en ’groen doen’ wordt een steeds groter onderdeel van ons dagelijks leven. Kansen volop dus, voor tuincentra en bouwmarkten.

 

Maar hoe zorg je dat je een winkel van 10.000m2 spannend en uitdagend houdt? Hoe speel je in op de veranderende doelgroep? Voor veel mensen is een tuincentra of meubelboulevard een dagje uit, de ander wil snel vinden wat hij zoekt. Tevens zien we een steeds grotere impact van geïntegreerde horeca. SVT Branding + Design Group heeft veel ervaring in tuincentra & DIY. Heb je meer interesse in onze visie of kunnen wij je helpen met de (door)ontwikkeling van de retailformule, neem contact met ons op! 

 

Winkels in wonen & lifestyle

Woon- en lifestylewinkels zijn net als fashion zeer trendgevoelig. Aanbod en prijs worden steeds meer concurrentie ontvankelijk, dus is het noodzaak om als merk en formule onderscheid te maken.

 

Wie is je doelgroep en hoe bereik je die? Is er behoefte aan een XL-winkel, of misschien een stadsvariant? Of misschien blijkt social media wel een belangrijke trigger in het aankoopproces. SVT helpt graag met het ontwikkelen van omni-channel retailconcepten. Bekijk hier wat we voor Eijerkamp en Dille & Kamille gedaan hebben. 

Positioneren in optiek 

Na jarenlange status quo zijn er in de optiekbranche in rap tempo nieuwe businessmodellen ontstaan of overgewaaid uit het buitenland. Het uitgelezen moment om goed te positioneren en kleur te bekennen.

 

Focus je als retailformule op het functionele aspect (oogcorrectie) of emotionele aspect (lifestyle)? Is het aanbod prijsgericht, smart-value of premium? Enerzijds zien we de opkomst van online optiek, anderzijds openen grote online players als Ace & Tate en Warby Parker in hoog tempo een groot aantal winkels. We helpen graag met de positionering, het zetten van de stip op de horizon, het (door)ontwikkelen van de retailformule, het retail design of de instore communicatie. Benieuwd wat we voor The Glass Story gedaan hebben? Lees het hier. 

 


Concepten in health & beauty

Bij de ontwikkeling van retailformules voor apotheek- of drogisterijketens zien we dat grenzen vervagen. Bij een apotheek kun je steeds vaker lekker shoppen, drogisterijen worden fun. Bij de Kruidvat haal je een tuinslang en bij de supermarkt je shampoo. Dus is het belangrijk dat het merk en de formule heel bijzonder zijn.

 

Wat is het dat jouw formule uniek maakt? Winkelformules moeten steeds beter aansluiten bij de mindset van de consument en we zien een toenemende invloed van social media en beautyvloggers in deze branche. Daarom hebben we voor Kruidvat een stadsconcept ontwikkeld, ‘Kruidvat in de stad’. Ben je ook op zoek naar the next step voor jouw retailformule? Neem contact met ons op!

CONTACT

Wil je meer weten?

Vraag het ons!