Kids zijn altijd welkom 

Bij elke ouder is HEMA een belangrijke bron voor o.a. kleding, speelgoed en knutselspullen. Je ziet daarom ook veel kinderen winkelen met hun ouders in de HEMA winkels. 

 

Om voor kinderen winkelen ook leuk te maken  ontwikkelde SVT voor kids verschillende elementen door de winkel. Zo is er een hinkelbaan in de kids afdeling, een kinderzwerfboekenkast en kan je door de hele winkel op zoek gaan naar Jip, Janneke en hun vriendjes. Ook kan je je kind opmeten langs de meetlat en zien of je al een maatje groter moet. 

WHAT'S NEXT

Het is zaak om je identiteit vast te blijven houden in deze altijd evoluerende retailwereld. Alleen dan veranker je ook je merk in de harten van jouw klanten en zullen zij keer-op-keer voor jou blijven kiezen. 

RETAIL

Bij HEMA is alles echt HEMA

HEMA is een te gek merk met prachtige producten, een icoon in de winkelstraat.  

SVT is vereerd om voor HEMA een nieuwe tone-of-voice te mogen ontwikkelen, en maakte deze zichtbaar in de winkel. 

HEMA sinds 1926

HEMA staat voor Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam en opende haar deuren op 4 november 1926 in Amsterdam. HEMA is optimistisch, uniek, helder, betrouwbaar, toegankelijk en typisch Hollands. Met meer dan 750 winkels wereldwijd en 19.000 medewerkers krijgt HEMA meer dan 6 miljoen bezoekers per week.

Branding

De filosofie van HEMA is er een om trots op te zijn. Zo geloven zij in in betaalbaar design toegankelijk voor iedereen. Dit is iets wat je graag wil delen met je klanten zonder te veel op te scheppen.

Daarom hebben wij de brandstatement opgeknipt in kleine hapjes, branddrops noemen wij ze. Samen met de silhouetten van iconische HEMA producten worden deze op verschillende plekken door de winkel geplaatst. Denk aan etalage ramen, kolommen en muren.

 

altijd een goede prijs

kwaliteit voor iedereen

liefde voor design

hart voor de wereld

Daarnaast krijgen ook de plekken die je niet verwacht een HEMA touch. Denk hierbij aan liften, roltrappen, WC's en deuren naar personeelsruimtes.

Een bijzonder karakter

HEMA is optimistisch, uniek, helder, betrouwbaar, toegankelijk en typisch Hollands. Iets wat goed te herkennen is in de producten. 

Door de hele winkel wordt er nu met een nieuwe tone-of-voice tegen je gepraat met dezelfde kernwaarden waar HEMA voor staat. Zonder dat je het door hebt wordt er met je gepraat door de winkel. Nooit te serieus en altijd met een knipoog zodat iedereen met een glimlach de winkel verlaat.

Daarnaast heeft elke winkel lokale begroetingen met symbolen uit hun stad of omgeving.

Ga voor groen!

Wist je dat HEMA sinds 2019 alleen maar met biologisch katoen werkt? En dat de wattenstaafjes plasticvrij zijn? Dit zijn slechts twee voorbeelden van nog vele waar HEMA duurzaam goed bezig is. 

 

Door middel van een kenmerkende groene kleur wordt er nu in de winkels laten zien hoe HEMA duurzaam bezig is, maar ook wat jij als klant kan doen.

 

Zo is er een recycle station in de winkel waar je lege batterijen, lampen en oude elektrische apparatuur kan inleveren. Daarnaast worden de duurzame initiatieven van HEMA laten zien in de nieuwe tone-of-voice en met iconische silhouetten. 

Van sokken tot tompoezen

HEMA heeft producten voor elk moment en elke leeftijdscategorie. Ze zijn voorloper op trends, spelen in op de seizoenen en kunnen je daarmee altijd goed verassen.

 

Met de nieuwe licht navigatie zijn de product categorieën gemakkelijker te herkennen van een afstand en door middel van rode borden wordt op een speelse manier vertelt welke categorie daar in de buurt te vinden is. De pijlen zijn opvallend en tonen daarmee goed aan waar de (rol-)trappen en liften zijn.