FOOD RETAIL

Bakker Bart 0.0

Gemak, snelheid en directe consumptie. De drie belangrijkste uitgangspunten voor het nieuwe retailconcept van Bakker Bart 0.0.

SVT ontwikkelde de winkelformule, het retaildesign en de instore communicatie.

Bakker Bart 0.0

Bakker Bart is de bekendste bakkersketen van Nederland en opent met het filiaal in Almelo haar 164e winkel. Bakker Bart winkels hebben als uniek kenmerk dat er gebruik wordt gemaakt van vers deeg waarmee dagelijks verse broodproducten worden bereid in de winkel zelf. Bij Bakker Bart koop je broodproducten voor thuis, maar kun je er ook terecht voor een lekker ontbijt, koffie met iets lekkers, een heerlijke lunch of een verse warme snack.

Gemak, snelheid en directe consumptie

Een compleet nieuwe opzet. Bakker Bart heeft de afgelopen jaren veel energie gestoken in de ontwikkeling van haar formule.

 

Bakker Bart is al meer dan 40 jaar oer-Hollands opvallend aanwezig en met een naamsbekendheid van 97% niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. De afgelopen jaren is er een duidelijke verschuiving in vraag ontstaan van traditionele bakkersproducten naar gemak, snelheid en directe consumptie. Om aan die veranderende vraag te voldoen is er een aantal aanpassingen in de formule gedaan.

Indeling assortiment

Het assortiment is op werelden ingedeeld. Groot- en klein brood, de heritage van Bakker Bart, wordt bij de ingang gepositioneerd.

 

De andere assortimentsgroepen worden om de broodjescorner heen gepositioneerd waardoor de broodjescorner het hart van de winkel is geworden. Koffie, een belangrijke trekker voor de keten, krijgt in het nieuwe concept meer ruimte en aandacht.

Vereenvoudiging van het afhaalproces

Ook bestellen, afhalen en bezorgen krijgt meer aandacht in de nieuwe vestiging in Almelo. Bakker Bart stelt als grootste lunchbezorger van Nederland het afhaalproces te vereenvoudigen, waardoor deze positie nog verder wordt versterkt.

Eigentijdser

Er zijn veel veranderingen zijn doorgevoerd aan de look & feel van de formule, waardoor deze eigentijdser is geworden.

 

Zo wordt er gebruik gemaakt van nieuwe presentatiemeubels, instore communicatie, signing en zitmeubilair en is de kleurstelling van zowel vloer, wanden en plafond warmer geworden.

Modulair en kostenefficiënt

De winkel is modulair opgebouwd en kan er sneller en kostenefficiënter worden ingespeeld op veranderingen in de markten. Hierdoor is de formule beter toepasbaar op verschillende locaties in Nederland.

 

Door een aantal slimme veranderingen in het winkelproces is het format niet alleen goedkoper geworden maar ook efficiënter, waardoor medewerkers meer tijd hebben voor het commerciële spel en interactie met de klant. De winkel in Almelo is de eerste Bakker Bart nieuwe stijl en zal de komende tijd uitgebreid getest en geëvalueerd worden. Vanaf begin 2020 zal de uitrol van het nieuwe Bakker Bart concept gaan plaatsvinden. 

 

Meer weten over deze unieke retailformule? Neem contact met ons op.

WHAT'S NEXT

In een wereld die zich kenmerkt door revolutionaire technologische ontwikkelingen is er steeds meer behoefte aan menselijk contact, sociale interactie en co-creatie.