NON FOOD RETAIL

Natuurlijk!

Intratuin.

Winkelen bij Intratuin moet elke keer een beleving zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat een winkel van bijna 10.000 m2 spannend en uitdagend blijft?

NET GEOPEND!
INTRATUIN
DEVENTER

Natuurlijk! Intratuin.

Groen is hot. We kunnen het niet meer wegdenken uit ons huis, tuin of omgeving. Kansen dus, voor nieuwe aanbieders op de markt. Intratuin, al bijna 30 jaar een begrip onder de tuincentra, krabt zich op tijd achter de oren en heeft SVT gevraagd een nieuwe strategie, identiteit en retailformule te ontwikkelen. Begin 2019 is de splinternieuwe Intratuin in Deventer geopend, gerealiseerd in samenwerking met Breddels Architecten. In deze nieuwe vestiging komt de unieke formule met speciaalzaken, expertise en inspiratie optimaal tot zijn recht.

Twee verschillende routes

Of je nou groene vingers hebt of liever voor gemak gaat, Intratuin wil dat klanten geïnspireerd thuiskomen en precies weten wat hen te doen staat met hun nieuwe aanwinsten.

Hiervoor hebben we het ‘magazine concept’ bedacht. Een winkel, die in elkaar steekt als een tijdschrift. Compleet met wisselende thema’s, rubrieken, en ruimte voor inspiratie en informatie. 

 

Het nieuwe concept sluit aan bij de veranderde samenleving waarin enerzijds snelheid en gemak en anderzijds beleving belangrijke wensen zijn van de consument. Om daaraan tegemoet te komen is een korte route gemaakt voor de snelle, doelgerichte koper en een uitgebreide route met gevarieerde afdelingen voor Intratuin-fans die uitgebreid komen winkelen.

Van 'Bloem Atelier' tot 'Leven in de Tuin'

De nieuwe retailformule is opgebouwd uit verschillende speciaalzaken. Deze vormen de magazine-rubrieken. Iedere speciaalzaak heeft een eigen naam, logo en inrichting. Het assortiment, de expertise en de inspiratie komen daardoor optimaal tot hun recht.

De afwisseling van speciaalzaken en thema’s maakt de grote winkels spannender en dynamischer. Je begeeft je steeds in een andere wereld, waar het bijvoorbeeld over het ‘Leven in de Tuin’ gaat. Daar leer je wat jij kunt doen, om van je tuin een thuis te maken voor vlinders, bijen of vogels. In de entree vind je het ‘Bloem Atelier’, verderop ‘Alles voor het Buitenleven’ en nog later op de route ‘Het seizoen op tafel’.

WAAN JEZELF

IN DEVENTER:
BELUISTER HIER

DE AUDIOTOUR

Hoe smaakt 
dit seizoen?

Je ervaart het in 'Eten in de Proeftuin', het nieuwe horecaconcept van Intratuin waarin proeven centraal staat. Proeven gaat hier verder dan het stimuleren van de smaakpapillen.

 

Het is ‘blurring to the max’: je proeft naast de kruiden en bloemen die in de actuele gerechten verwerkt zijn ook de passende sfeer dankzij meubels, accessoires en natuurlijk veel groen uit het binnen- en buitenleven.

 

'Eten in de Proeftuin' is een rustmoment tijdens het winkelen, maar voor velen ook een bezoekreden op zichzelf, zo blijkt uit de succesvolle cijfers. Ervaar de meest recente 'Eten in de proeftuin' van Nederland nu ook in Deventer.

Het nieuwe groen

In 1998 stonden we aan de wieg van het vertrouwde Intratuin-logo. In 2017 hebben we het opnieuw onder de loep mogen nemen. Met als doel: aansluiting blijven vinden bij de veranderende wereld en een toekomst-resistent logo ontwikkelen, met behoud van de sterke merkherkenning.

 

Nadat we in strategische sessies de kernwaarden en merkwaarden aangescherpt en opnieuw bepaald hadden, hebben we dit doorvertaald naar de visuele identiteit. Het resulteerde in een herkenbaar woordbeeld en device wat op verschillende niveaus (exterieur, winkel, verpakkingen) goed tot zijn recht komt.

Everydays voor thuis

‘Everydays’ is het nieuwe basic label van Intratuin. Naast de grote merken in het assortiment was er behoefte aan een eigen, basic label voor dagelijks bruikbare producten.

 

Het is een sterke branding tool, die het onderscheidend vermogen van Intratuin in de markt vergroot. Andere voordelen zijn dat klanten ‘een stukje Intratuin’ mee naar huis nemen en gebruiken. Het verstevigt de top-of-mind positie van het tuincentrum en geeft redenen voor herhaal bezoeken. Naast de naam Everydays ontwikkelden we ook het logo en het verpakkingsontwerp.

WHAT'S NEXT

Natuur en groen - we vinden het steeds belangrijker worden in ons leven. Kansen volop dus, voor tuincentra, bouwmarkten en nieuwe concepten op de markt. Er is vraag naar gemak en convenience, maar ook naar tijdverdrijf en beleving. Weet wie je klant is, en wees relevant.