Food retail

We love food

& we love retail

Wat maakt food retail in onze ogen uniek? Het is zó onlosmakelijk verbonden met ons dagelijks leven dat het een spiegel is van de maatschappij. Het reageert op de veranderingen in de samenleving, je ziet trends komen en gaan. 

 

We zagen de opkomst van biologisch, de oplossingen voor eenpersoons huishoudens, blurring, de groei van Food-to-go en ga zo maar door. We zien de invloed van hevige concurrentie. Daarnaast moeten merken in food retail solide en toch dynamisch zijn, door het brede publiek dat men wil dienen en daaruit voortkomend, de ontwikkeling van verschillende formats (XL, citystore, foodtrucks).

 

Van supermarkt tot speciaalzaak

De afgelopen 30 jaar heeft SVT veel mooie food concepten mogen ontwikkelen. Van supermarkten en speciaalzaken tot single product stores en convenience concepten. Zo stonden we aan de wieg van AH to Go, destijds het eerste convenience concept in Nederland. Maar ook aan een speciaalzaak als Simon Levelt of ketens als C1000 hebben we gebouwd. We willen een winkel niet alleen innovatiever, mooier of inpirerender maken, we vinden het minstens zo belangrijk dat hij commercieel goed in elkaar zit. 

 

Formule ontwikkeling

Voor de ontwikkeling van een nieuwe retailformule denken we altijd vanuit de klant. Het draait daarbij niet om een mooi sausje van beloftes en design, maar om een goede vertaling van het merk en de ambities, het waarmaken van de beloftes. Het uiteindelijke doel is een formule die waarde toevoegt en onderscheid maakt, wat terug te zien is in de cijfers.

 

We beginnen met scenario’s, waarin we op zoek gaan naar de grenzen en zwaartepunten binnen het concept. De keuzes leiden tot een overkoepelend concept, waar de eerste vlekkenplannen en schetsen al een gevoel geven waar het heen gaat. Hier komen alle aspecten van de formule samen. In het schetsontwerp wordt alles bedacht en ontworpen: layout, routing, afdelingsopbouw, inrichting, meubilair, verlichting, instore communicatie en exterieur. We bedenken alles wat de klant ziet en ervaart. Van het schetsontwerp gaan we naar het definitieve ontwerp en uiteindelijk de realisatie. Tevens maken we afsluitende formulehandboeken, die leidraad geven aan een zelfstandige uitrol van de formule.


Neem een kijkje bij de cases van Coop en Coop Vandaag. Bij deze formules waren we vanaf het merktraject tot realisatie betrokken.

'Er is meer dan ooit vraag naar onderscheid.'

WORKSHOPS & SESSIES

Een krachtige tool voor het opmaken van de status quo of als onderligger voor het businessplan.

Platform Development

Workshop

Ontdek waar pijnpunten, behoeften en kansen liggen door het doorlopen van de klantreis.

Customer Journey

mapping

Beleef de nieuwste trends in jouw vakgebied door deze op maat gemaakte retailsafari.

Retailsafari

op maat

CONTACT

Wil je meer weten?

Vraag het ons!