RETAIL

Dille & Kamille, 

een oase in de stad.

Blij en vereerd waren we, toen we aan de slag mochten voor Dille & Kamille. Niet alleen een bijzondere winkelformule, maar ook een bijzondere organisatie, waar het DNA van Dille & Kamille bij iedere medewerker in het bloed zit. Een organisatie waar je als designbureau niet als olifant binnen komt stormen.

Dille & Kamille, sinds 1974

Je vindt ze niet in de schreeuwerige hoofdstraat, maar iets in de luwte, de winkels van Dille & Kamille. De winkel ervaart als een oase in de hectiek van de stad. Zodra je binnenstapt hoor je klassieke muziek en word je verrast door een wonderlijke combinatie van producten. De winkel vond zijn oorsprong in Utrecht, in 1974. De idealen zijn onveranderd gebleven en winnen opnieuw aan relevantie in deze tijd.

Een bijzondere
filosofie

Dille & Kamille heeft een mooi verhaal. Het draait om tijd nemen voor jezelf en de omgeving, onthaasten, het genieten van alledaagse dingen. Om natuurlijke materialen, functionele ontwerpen; basic en authentiek. 

 

Maar hoe brengen we dit verhaal over in de winkel? Zodat je het als klant niet alleen ervaart, maar je deze filosofie ook kunt doorvertellen? Op verschillende plekken in de winkel laten we het merk terugkomen en op een aantal punten wordt er iets over verteld. Ook hebben we het brandstatement visueel en tastbaar gemaakt, op z’n Dille’s.

Deegwieltjes
en puntzeven

Dille & Kamille verrast met veel handige producten, waar je het bestaan of gebruik niet van wist. Want waar gebruik je een deegwieltje, puntzeef of chinees fonduenetje voor?

 

Vanaf nu fluisteren de schapkaartjes jou dat in. In drie korte zinnen wordt verteld hoe en waarvoor je het product gebruikt. Zo wordt de winkel verhalender en commerciëler, op een manier die bij Dille & Kamille past.

Van snuffelen
naar vinden

Winkelen bij Dille & Kamille draait om inspiratie en snuffelen. Maar ook om: vinden wat je zoekt. Dat is soms knap lastig in een schap met een tien- zo niet honderdtal schepjes.

 

SVT heeft naar de navigatie in de winkel gekeken en hier een duidelijke hiërarchie in aangebracht. Een houten wegwijzer bij de entree laat de zonering in de winkel zien en door subnavigatie op het schap is direct zichtbaar wat je waar kunt vinden.

WHAT'S NEXT

Aanbod en prijs worden steeds meer concurrentie ontvankelijk. Dus, is het noodzaak om als merk en formule onderscheid te maken. Wat breng jij de wereld?