CLICKS TO BRICKS

In bad bij

badkamerwinkel.nl

Steeds meer online retailers openen fysieke winkels. Bij allen is er behoefte aan een fysieke plek om de producten te ervaren en mee te nemen, of vraag naar echt contact of service.

1000 m2 badkamerinspiratie

Je treft er zo'n beetje elk sanitair product wat je maar kan bedenken: 1.000 m2 badkamerinspiratie, het mooiste sanitair en het allerbeste personeel. Allemaal onder één dak. Discount, maar zeker geen dozenschuiver. Gewoon topspullen en topadvies tegen webshopprijzen. Even zingen onder de douche of proefliggen in bad? Bij Badkamerwinkel.nl is niks te gek. Je vindt twee vestigingen in Nieuwegein en Rotterdam, een derde opent zomer 2018 in Amsterdam.

Proefliggen in bad

Eén van de meest gestelde vragen aan de klantenservice van Badkamerwinkel.nl was: “Kan ik het ergens zien?” Badkamerproducten koop je niet vaak. Dus als je ze koopt, wil je ze zien en ervaren, of heb je wellicht behoefte aan persoonlijk advies.

 

Even proefliggen in bad of alle deurtjes van het badkamermeubel openen en sluiten om te ervaren hoe het scharniert. SVT ontwikkelde voor Badkamerwinkel.nl een fysieke plek om producten te ervaren, te kopen en advies te krijgen. Een showroom met adviesfunctie en pick-up point.

Een rebels merk, van web tot winkel

Hoe val je op binnen een branche waar het onderscheid zich moeilijk uit in assortiment? Door je te onderscheiden als merk. Dit keer geen blauw logo met een druppel, maar een opvallend en rebels merkbeeld met contrasterende kleuren en een unieke tone of voice.

 

We doorliepen een strategisch traject en bepaalden de positionering en de onderscheidende waarden van het merk. Hieruit vloeiden een rebranding en de winkelformule. Uiteindelijk vertaalden we de nieuwe visuele identiteit door naar de styling van de website. Badkamerwinkel.nl is één helder verhaal, van website tot winkel.

Clicks to bricks

In de badkamerbranche zie je zowel showrooming als webrooming: in de winkel oriënteren en online kopen, en viceversa. Het is een customer journey waarin online en fysiek elkaar enorm kunnen versterken.

 

De winkels zijn nieuwe ontmoetingsplaatsen; fysieke communities, een verlengstuk van het merk. Het is dus belangrijk dat je hier uitblinkt in service en beleving. Badkamerwinkel.nl valt op: van een blow-up van de iconische duikbril tot de wasstraat met douchegarnituur. In de winkel vind je een brede selectie van de ruim 60.000 artikelen, de voorraad is digitaal. Je doet inspiratie op in de winkel, kunt ter plekke bestellen en het wordt de volgende dag gratis thuisbezorgd. Zo hoef je zelf ook niet te sjouwen!

Van Excelletje naar winkelformule

We hebben Badkamerwinkel.nl van A tot Z kunnen helpen met de uitbreiding van webshop naar winkel. Het opzetten van een fysieke retailorganisatie kan lastig zijn voor bedrijven waarvan de oorsprong ligt in e-commerce. Waar online alles meetbaar is, ligt dat in fysieke retail anders en vraagt het opzetten van een retailformule om andere disciplines.

 

Er ontstaan nieuwe vragen en er is een ander concurrentieveld. Hoe ga je om met 60.000 artikelen op 1000 m2? De keuzes over assortiment en service zijn zeer belangrijk, ze maken de winkel tot een succes of teleurstelling, of geven juist een boost aan online verkoop. SVT kan het proces van begin tot eind begeleiden. We vertalen online merken en webshops naar fysieke, onderscheidende en commerciële winkels.

WHAT'S NEXT

Steeds meer online retailers openen fysieke winkels. Bij allen is er behoefte naar een fysieke plek om de producten te ervaren, te kopen, is er vraag naar echt contact of service. We creëren nieuwe ontmoetingsplaatsen, fysieke communities, verlengstukken van het merk.