STRATEGIE & CONCEPT

Coop Vandaag: een compacte convenience store met een buurtfunctie, een eigen keuken met aandacht voor directe consumptie en een betaalbaar en slim assortiment van vers en kruidenierswaren. Samen met onze opdrachtgever kozen we ervoor om het vooral een eigentijds merk te laten worden, passend bij de bestaande uitingen van Coop. Voor Coop Vandaag ontwikkelden we het retailconcept, de bijbehorende eigen grafische taal waaronder het bestaande logo van Coop met een nieuw beeldmerk, het nieuwe retail design van de winkel, de instore communicatie en alle stationary voor Coop Vandaag.

Coop Vandaag, Makkelijk, lekker en snel.

Coop Vandaag, Er is altijd tijd voor iets lekkers uit de keuken van Coop Vandaag.

DESIGN

De winkel is overzichtelijk en behapbaar, met een routing voor de snelle beslisser. In de winkel worden zowel verse producten als een slim assortiment kruidenierswaren aangeboden, maar de winkel heeft ook een eigen keuken met kant & klare maaltijden en broodjes die zelfs warm af te halen zijn. De compacte winkel heeft een stadse en stoere uitstraling met leuke autenthieke details. Ook de instore communicatie is gericht op navigeren, inspireren en activeren. Bij het binnenkomen in de winkel is de keuken direct zichtbaar, waardoor elk bezoek aan Coop Vandaag een belevenis wordt.

RESULTAAT

De winkelformule is in een periode van nog geen jaar ontwikkeld, en er zijn nu drie pilots in Rotterdam gerealiseerd. Alle drie de winkels hebben een grootte van rond de 300 M2 en zijn alle drie op één dag geopend. Om het lokale karakter van Coop Vandaag te onderstrepen heeft de supermarktketen bij voorkeur personeel aangenomen dat uit de buurt van de winkel afkomstig is of woont. De nieuwe winkel heeft alles in zich heeft om een krachtige en onderscheidende formule te worden en zal bij succes verder worden uitgerold over het hele land.