MERK & STRATEGIE

Een sterk merk heeft een aansprekende identiteit, een heldere positionering en een tomeloze ambitie. Een goede ‘merk & strategie’ vormt als het ware de basis voor het plan dat voor een merk wordt opgezet. Samen met de klant ontwikkelen we een strategisch traject, waarbij we ons richten op de positionering en onderscheidende waarden van het merk en op de consistentie van de retail formule. Tijdens verschillende sessies op het kantoor in Amsterdam gaat SVT de samenwerking met de klant aan.
>Wilt u een strategisch traject in de praktijk meemaken?

VISUELE IDENTITEIT

Visuele identiteit draait om de vraag: hoe vertaalt een bedrijf de gevoelens die zijn omschreven in missie, visie en waarden, naar beeld? Daarbij spelen veel elementen mee, zoals logo, kleurgebruik, typografie, vormtaal, enzovoort. De visuele identiteit van een merk moet consistent, coherent en onderscheidend zijn. Dat houdt in dat het merk duidelijk herkenbaar moet zijn, dat er een samenhang is tussen alle uitingen en dat het merk altijd aansprekend, herkenbaar en eigentijds is. De visuele identiteit draagt de ideologie uit waar het bedrijf voor staat en waar het in gelooft.
>Benieuwd naar de visuele identiteit van úw merk

Good innovation is applied 360º, and is recognizable everywhere - SVT

INSTORE COMMUNICATIE

De instore communicatie fungeert als ondersteuning bij de customer journey. Het is hét middel om de klant te begeleiden tijdens zijn weg van thuis op de bank naar de uiteindelijke aankoop. Of het nu fysiek of virtueel is: bij elke stap moeten de beelden, hulpmiddelen en impulsen zijn bedacht die aansluiten bij de persoonlijkheid en de herkenbaarheid van het merk. Twee elementen van deze service zijn voor ons heel belangrijk: hulp bieden aan de consument enerzijds, en het creëren van een succesvolle commerciële retail formule anderzijds.
>Wilt u een customer journey stap voor stap meemaken?

RETAIL DESIGN

SVT vertaalt de missie, visie en waarden van een merk naar de sfeer in de winkel. We doen dat door passende oplossingen te bedenken op het gebied van communicatie, routing, afdelingsopbouw, meubilair, verlichting, productpresentatie, enzovoort. Uiteraard moet het retail design altijd passen bij het vernieuwde of nieuwe elan van de organisatie. We creëren een modulaire en dynamische winkel, die ervoor zorgt dat een winkelformule continu aansluiting kan houden bij de markt, bij de wensen van de consument en de tijdgeest.
>Wordt het tijd voor een nieuwe, dynamische winkel?

RETAIL PACKAGING

Een private label moet aansluiten bij de visuele identiteit van het merk, passen in de beleving van de winkel en de juiste prijs-kwaliteitverhouding van de retailer hebben. Een sterk private label draagt bij aan de beleving van het totale merk en maakt het winkelbeeld mooier en completer. Via retail packaging vertaalt SVT het totale merkconcept naar het private label. In plaats van A-merken te kopiëren, proberen we zo dicht mogelijk bij de huisstijl van de retailer te blijven.
>Hoe zou uw private label eruit zien? 

VAN CLICKS NAAR BRICKS

Naast de fysieke vertaling van een merk ziet SVT ook het belang van een digitale vertaling. Het is logisch dat er in verschillende kanalen één taal moet worden gesproken. Door onze expertise op het gebied van fysiek winkelen te combineren met de expertise van de klant op het gebied van online winkelen, creëren we een synergie die kan leiden tot aansprekende, fysieke retail proposities. Als alle facetten van een merk centraal worden ontwikkeld, wordt de kracht van het merk groter, ontstaat er echt ‘één merk’.
>Wilt u ook van het web de winkelstraat in?