VISIE / MISSIE

De relevante waarden van een merk vertalen naar aansprekende omnichannel retail formules is de essentie van wat wij doen bij SVT Branding & Design Group.

Omnichannel retail brengt een merk tot leven en creëert bij consumenten een merkvoorkeur die uitstijgt boven het productaanbod of de dienstverlening van een retailer. Omnichannel retail is in staat om alle zintuigen te prikkelen en om van een merk een allesomvattende beleving te maken.

Lees verder »

VISIE / MISSIE

De relevante waarden van een merk vertalen naar aansprekende omnichannel retail formules is de essentie van wat wij doen bij SVT Branding & Design Group.

Omnichannel retail brengt een merk tot leven en creëert bij consumenten een merkvoorkeur die uitstijgt boven het productaanbod of de dienstverlening van een retailer. Omnichannel retail is in staat om alle zintuigen te prikkelen en om van een merk een allesomvattende beleving te maken.

Merkbeleving begint in het hoofd van de consument. Dat kan overal zijn. Thuis voor de tv, in de trein, met een tijdschrift op schoot. De keuze voor een product, een winkel of een besteding wordt daar al grotendeels gemaakt.

Ons werk begint ermee om alle stappen in het aankoopproces (de customer journey) in kaart te brengen, waarmee ze meteen bestuurbaar zijn gemaakt.
Consumenten hebben tegenwoordig een groeiende behoefte aan echte waarde, gekoppeld aan beleving en dynamiek. Daardoor staan onze opdrachtgevers voor de uitdaging dat hun merk in de ogen van de consument een totaalbeleving moet worden.

Bij de vertaling van hun merk naar een overtuigende omnichannel retail omgeving kan een creatieve, inspirerende en innovatieve adviseur als SVT Branding & Design Group een onmisbare toevoeging zijn. Wij kennen de spelers, het spel en het speelveld door en door en weten precies welke kant de markt op beweegt.

Door onze jarenlange ervaring, ons op elkaar ingespeelde team en de voortdurende uitbreiding van onze kennis van retail, staat SVT Branding & Design Group in de markt bekend als nummer één waar het gaat om innovatieve oplossingen voor retail branding- en designvraagstukken.

Pleasure should be taken seriously - Charles Eames

Whoever said money can't buy happiness simply didn't know where to shop! - Bo Derek

TOEN EN NU

De SVT in SVT Branding & Design Group staat voor Van Santen, Vollebregt, Van Tongeren, de drie oprichters van het bureau. Michel van Tongeren is nog steeds lid van de directie. Er werken zo’n 18 mensen in het historische pand aan het Entrepotdok, vlakbij Artis in Amsterdam.

Lees verder »

TOEN EN NU

SVT Branding & Design Group, opgericht in 1988, is een strategisch ontwerpbureau met een unieke focus: SVT is gespecialiseerd in het ontwikkelen van het volledige proces van branding en strategieën voor retailers. We formuleren en ontwikkelen omnichannel retail formules en ontwerpen alle elementen binnen deze kanalen. Het bureau heeft aan de wieg gestaan van retail branding en -design in Nederland.

De opdrachtgevers van SVT zijn afkomstig uit drie sectoren: food, non-food en service retailing.

SVT heeft toegevoegde waarde vanwege een geïntegreerde aanpak van strategie, concept en design, onze diepgaande kennis van retail en de jarenlange ervaring met het proces van merk- en formuleontwikkeling. Wij zijn alert op veranderingen in de markt en op kansen die zich aandoen en willen eerst diep inzicht in een merk krijgen voor we dat vertalen naar een perfect opererende winkelformule. Met als doel: het blijven verrassen en inspireren van de klanten van onze klanten.

De jongste ontwikkeling binnen de markt is onze vertaling van succesvolle internet-winkelformules naar een fysieke retail omgeving. Door onze expertise op het gebied van fysiek winkelen te combineren met de expertise van de klant op het gebied van online winkelen, ontstaat er een extra krachtig merk. In dit ‘van clicks naar bricks’ concept heeft SVT inmiddels al ruim ervaring opgedaan.

Naast dit alles zijn we actief betrokken bij opleidingen aan de TU Delft, de HKU in Utrecht en het Piet Zwart Instituut/Willem de Kooning Academie in Rotterdam.

PLATFORM DEVELOPMENT

Het Platform Development® model is een effectief gereedschap, dat in één oogopslag inzage geeft in de verschillende krachten die in retail werken. Het toont de holistische samenhang in retail.

Lees verder »

PLATFORM DEVELOPMENT MODEL

Het Platform Development® model is een effectief gereedschap, dat in één oogopslag inzage geeft in de verschillende krachten die in retail werken. Het toont de holistische samenhang in retail.

Het Platform Development® houdt in dat de verschillende lagen, of schillen, in het model nauw met elkaar verweven zijn en continu invloed op elkaar hebben.
Elk merk bestaat uit een rationele kant – de bedrijfswaarden – en een emotionele kant, het DNA van de onderneming. Het Platform Development model® maakt dit inzichtelijk, als een soort wagenwiel met het merk als naaf.

De buitenste lagen van het model representeren de externe krachten, of context; denk bijvoorbeeld aan de veranderende wereld, en aan consumenten en hun gedrag, dat per situatie anders kan zijn.
De binnenkant is de interne kracht: het merk en de formule. Beide onderdelen komen bij elkaar via de customer journey: het contact, de relatie, tussen de consument en de retailer in al zijn vormen en op alle plekken: fysiek of virtueel, vanaf het eerste contact tot aankoop, tot aan het contact dat na aankoop plaats kan vinden.

Met het model kunnen alle retail elementen die samen de formule vormen, worden ontwikkeld, doorontwikkeld en in de gaten worden gehouden, terwijl geanticipeerd wordt op veranderingen van buitenaf. Door de holistische aard kan het model van binnen naar buiten worden gebruikt, maar ook van buiten naar binnen. Soms start de verandering bij de veranderende wereld, soms vanuit de retailer; soms veranderen de behoeften en wensen van de consument de wereld waarin we leven, soms verandert de wereld de consument.

Wilt u meer weten over Platform Development©? Maak een afspraak!

Retail Blog

Groen, handig én hip: hoe doe je dat?

Groen, handig én hip: hoe doe je dat?

04/25/2017

Ondanks het verbod op gratis plastic tasjes blijft 30% van de consumenten ze gebruiken. Vaak omdat ze er bij de kassa achterkomen een tas te zijn vergeten. Winkeliers dachten dit op te lossen door linnen schoudertassen te produceren, maar die worden toch niet vaak genoeg gebruikt. Hoe zorg je ervoor dat iedereen daar wel voor kiest? BNR vraagt het Michel van Tongeren. Beluister hier het fragment.

The Body Shop in de (uit)verkoop

The Body Shop in de (uit)verkoop

02/10/2017

L’Oréal staat op het punt winkelketen The Body Shop te verkopen. BNR vroeg Michel van Tongeren wat hij daarvan vindt en wie een eventuele volgende koper kan zijn. Michel: “Het is moeilijk om de geest van een merk te waarborgen na verkoop.”
Beluister hier het fragment (tot minuut 3.19)

ONS TEAM

SVT Branding & Design Group werkt met verschillende disciplines samen in projectteams. Daarin zitten brand consultants, interieurarchitecten, retail designers, grafisch ontwerpers en projectmanagers.

Lees verder »

ONS TEAM

Bij de start van een project bekijken we zorgvuldig welke disciplines nodig zijn voor de desbetreffende opdracht. We stellen een team samen dat toegewijd werkt aan het project. Elk lid van het team is altijd op de hoogte van elke stap in het proces en is bovendien persoonlijk bereikbaar voor de opdrachtgever.

Onze brand consultants en ontwerpers creëren werkbare oplossingen op het gebied van retail branding, retail design, retail packaging en omnichannel retail. We betrekken de opdrachtgever zoveel mogelijk bij alle stappen die we gedurende het proces zetten.

WE GEVEN HET DOOR

Retail is misschien wel de grootste bedrijfstak in de wereld. Toch wordt er weinig aan onderzocht of in onderwezen. Wel wordt de kracht van design steeds meer erkend. De afgelopen jaren zien we dan ook dat de belangstelling voor design vanuit de businesswereld enorm toeneemt. Daar springt SVT op in.

Lees verder »

WE GEVEN HET DOOR

Retail is een samenspel van veel factoren en disciplines, die allemaal tegelijk zichtbaar worden in de winkel.
De kennis die nodig is om tot een succesvolle retail formule te komen, is niet in één of enkele personen te verenigen en misschien zelfs niet in één opleiding. De laatste jaren zijn er wel verschillende opleidingen opgezet die met retail te maken hebben, van retail design/interieur (de ontwerpkant), tot small business en retail (de businesskant).

SVT wil een brug slaan tussen die verschillende opleidingen. Daarom werken we nauw samen met verschillende onderwijsinstellingen, zoals de TU Delft, Willem de Kooning Academie, AMFI, EURIB en de HKU. Bovendien wordt het Boek 1:1, geschreven door één van de oprichters van SVT, voorgeschreven bij verschillende opleidingen, zoals bij de opleiding Small Business & Retail Management aan de Stenden Hogeschool te Leeuwarden.

Michel van Tongeren, Frank Schoeman en Maaike van Rooden geven lezingen en masterclasses. Altijd zijn die aangepast aan het thema en de doelgroep tot wie zij zich richten. Een lezing kan bijvoorbeeld gaan over de veranderende wereld, Platform Development, het retail-keuzediagram, de marketingmix van winkels, over merken en over consumentengedrag.

U kunt altijd bellen voor een afspraak, dan stemmen we de lezing af op het thema en de doelgroep die u voor ogen hebt.